Mini Dokumentär från Chimes of Freedom: Bob Dylan Songerna.

En video om arbetet med covern av Bob Dylans låt "You gonna make me lonesome when you go" som Miley som ni säkert vet har gjort tillsammans med Johnzo West. Låten gjordes till ett projekt för att hedra att Amnesty Internationals verksamhet funnits i 50 år. I videon berättar Miley om sina tankar om arbetet och om låten. Videon är ganska gammal, 2 månader ungefär, men jag tycker att låten är väldigt fin och också Mileys tankar om den och hela arbetet!

Översättning:
"Min pappa spelade alltid Bob Dylan. Men det var inte förän 2 eller 3 år sedan jag fick den respekt jag har för honom nu. Jag gick igenom lite av hans musik och jag lyssnade på den om och om igen. När jag gjorde låten "Lonesome when you go"  var det så att när jag först började lyssna på den älskade jag Dylans verision. Jag och Johnzo West lyssnade på den verisionen och blev väldigt inspirerade av den. Vi lyssnade på den om och om igen och det var då jag började tro att det kunde bli någonting. Det faktum att jag fick chansen att göra det här var helt awesome (häftigt). Det var jag och Johnzo West, vi två tillsammans. och jag tycker att: att göra musik med personer man tycker om är väldigt viktigt. Jag tycker att den värsta känslan i världen är att känna sig ensam och när du hör en artist sjunga en låt och vet att de känner precis som dig, det är väldigt inspirerande. Hans musik är som du sa, typ, återfödd. Du vet, en ny generation hör den. Alla har känt såhär, det spelar ingen roll hur gammal du är, du har känt det här och du kan känna igen dig i hans ord. Många personer har frågat mig under lång tid: Ska du göra contrey-musik? För min pappa är contrey-artist. Jag har aldrig gjort det, men alltid älskat det. Och jag har velat göra det ett tag, gå tillbaka till mina rötter och göra musik som jag älskar, och det är vad den här låten är för mig. Det här projektet var verkligen något som grep tag i mig gör jag kunde vara helt mig själv. Jag har fått mycket, så jag måste ge mycket. Jag tror inte att det handlar om att göra någoning annat. Det här projektet gör verkligen skillnad och det är viktigt att göra sånna saker."

Sorry för att översättningen inte är exakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0